Lyrans klassikerutmaning – avslutad

Så har 30 april passerat och det var då Lyrans klassikerutmanning skulle avslutas.

 

Här är min sammanfattning av den:

Sen 6:e januari har Lyran utmanat oss att läsa klassiker. Utmaningen avslutades 30 april. Under den här tiden har jag otroligt nog lyckats klämma in tre klassiker trots den stora mängden recensionsex som ligger och väntar i min läshög.

 

Här är mina lästa klassiker:

In the Year 2889
The Curious Case of Benjamin Button
The Strange Case of Dr. Jekyll och Mr. Hyde

 

Jag fick alltså läst ”In the Year 2889” av Jules Verne, ”The Curious Case of Benjamin Button” av F. Scott Fitzgerald och ”The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde” av Robert Louis Stevenson.

 

Det är korta klassiker men jag kände att jag inte riktigt hade tid att ta mig an tegelestensklassikerna. En dag i framtiden ska jag ta mig an även dem. men först måste jag tömma av recensionsexhögen.

 

Jag tycker ändå att det var kul att läsa dessa klassiker. ”In the Year 2889” av Jules Verne hade jag aldrig hört talas om. Den råkade jag bara hitta av en slump när jag surfade runt bland e-böcker som är gratis.

 

Jag visste inte att filmen ”Benajmin Button” baserades på en bok (”The Curious Casr of Benjamin Button”). Men samma här jag råkade hitta den av en slump när jag surfade runt och tänkte att det vore kul att läsa den berättelsen trots att jag inte har sett filmen. Eller snarare för att jag inte vill se filmen.

 

”The Strange Case of Dr. Jekyll och Mr. Hyde” är en välkänd bok och det pratas ofta om den. Men jag har inte förrän nu fått tummen ur att läsa den. Jag kan ju berättelsen i stora drag men jag ville läsa den för att få veta mer om den.

 

Sammanfattningsvis tycker jag att den här utmaningen var rolig. Jag hade gärna läst fler klassiker men tiden tillät inte det. Det blir fler i framtiden … Jag fick ändå läst tre och de var kul att ha läst. 🙂

2 thoughts on “Lyrans klassikerutmaning – avslutad”

  1. Jag har givit mig själv ett år att klara av tre, hittills har det blivit en och det ser inte ut att bli så många fler.. Kommer ju ut så många nya som jag vill läsa hela tiden! 😉

Kommentera

