Bokbloggsjerka 3-6 maj 2013

I den här veckans bokbloggsjerka ställer Annika följande fråga:

Kan du dela med dig av några boktitlar/författare som får en att vilja resa?

Det kan jag verkligen. Om inte annat så måste jag nämna de böckerna jag har fått (och läst) som recensionsex från Laurella & Wallin förlag.

  • Florens fyra årstider” av Paola Zannoner får en att vilja slänga sig på planet och åka till Florens för en cykeltur eller tre i staden.
  • Neapel – skönheten och döden” av Elisabeth Olin får en än en gång att drömma sig bort till Italien. Den skrämmer en lite också med tanke på maffian …
  • Metronom – Frankrikes historia till rytmen av Paris metro” av Lorànt Deutsch väckte min nyfikenhet på Paris som var obefintlig förut. Dessutom fick man bra tips på historiska platser som kan vara av värde att se om man någon gång faktiskt tar sig till Paris.
  • Sist men inte minst så har min nyfikenhet på Istanbul väckts tack vare Elif Shafaks bok ”Bastarden från Istanbul”. I den får man några småglimtar av hur Istanbul verkar vara och det är intresseväckande.

 

4 thoughts on “Bokbloggsjerka 3-6 maj 2013”

  1. Jag har älskat Turkiet sedan jag var där första gången och efter jag läste Bastarden… så blev jag vansinnigt nyfiken på Istanbul 🙂

Kommentera

