Nytt i bokhyllan v. 19 2013

I måndags kom det en avi om ett paket från Månpocket. Det innehöll ett recensionsex.

Baristas – alla tre delarna

Boken heter ”Baristas – alla tre delarna” och är skriven av Denise Rudberg.

 

I tisdags fick jag sms om att ett paket från Adlibris kunde hämtas. Det gjorde jag efter träningen i onsdags. I paketet låg det fem böcker.

 

Men för ovanlighetens skull var det bara en bok som var till mig.

The Magic Faraway Tree Collection

Det är en samlingsbok av serien ”The Faraway Tree” som är skriven av Enid Blyton. Serien består av fyra delar men den sista skrevs nog lite i efterhand. Den har jag dock redan köpt sen tidigare. Den här boken innehåller följande tre böcker: ”The Enchanted Wood”, ”The Magic Faraway Tree” och ”The Folk of the Faraway Tree”. De här böckerna är med på min klassikerlista.

Utav de andra böckerna i paketet var en till min man. Den handlar om SFI. De andra tre var böcker min pappa ville ha. De var ”Potensgivarna”, ”Rapsbagarna” och ”Sirila gentlemän sökes” av Karin Brunk Holmqvist. Jag tänkte dock att jag vid något tillfälle skulle läsa de sista tre åtminstone. 🙂

 

I fredags kom det ett recensionsex från Liebel förlag.

Tisdagskvinnorna

Boken heter ”Tisdagskvinnorna” och är skriven av Monika Peetz.

 

I torsdags till fredags var jag hos min kära kompis Mari och hon hade rensat ut lite böcker ut sina bokhyllor så jag fick med mig tre stycken  på spanska hem. 🙂

Quimaira
El beso de Judas
Paula

 

”Quimaira” av Valerio Massimo Manfredi, ”El beso de Judas” av Victoria Holt och ”Paula” av Isabel Allende.

One thought on “Nytt i bokhyllan v. 19 2013”

Kommentera

