Lite för förutsägbart

Besvärjelser och beskydd

Titel: Besvärjelser och beskydd
Författare: Maria Friedner
Förlag: Mix förlag
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: e-bok
Sidantal: 333
Läst på språk: Svenska (= originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar om Cecilia, 28 år, vars mormor kidnappas och hon är den enda som kan rädda henne. Men hon måste hitta ett barn att byta mormor mot. Hon har sju dagar på sig att rädda mormor. Under dessa dagar får hon se och uppleva saker som hon inte hade en aning om fanns. Vättar springer runt i trädgården, en älva är inlåst i ett skrin, en demon ser ut som världens snyggaste man, mormor visar sig vara en fe …

 

Mina tankar

Efter att ha läst om boken verkade den jätteintressant och spännande att läsa. Till en början var den helt okej. Men någonstans i mitten blev den ganska tråkig och jag drog mig för att läsa den så det tog lång tid att läsa den. Slutet var väl lite roligare för då hände det lite. Men i det stora hela så kändes Cecilia som en ganska naiv karaktär och det var inte så svårt att förutse vad som skulle hända. Läsaren hade kolla på det mesta långt före Cecilia ens började fundera över sammanhangen. Det tyckte jag var lite tråkigt, tyvärr.

Jag vill verkligen gilla den här boken men den kommer tyvärr falla ur minnet ganska snabbt.

Gilla du sagoväsen som vättar, feer, älvor och demoner och inte tycker att det är jobbigt att läsa om en sexgalen tjej så är det här definitivt boken för dig.

 

Tack för läsningen, trots allt, Mix Förlag!

Kommentera

