Nytt i bokhyllan v. 20 2013

I måndags kom det tre bokpaket med posten. De innehöll tre recensionsex. Ett var efterlängtat.

Resan till tidens slut (Speglarnas hemlighet, #2)

Det var boken ”Resan till tidens slut”, del två i serien ”Speglarnas hemlighet” av Erika Vallin. Den kom från B. Wahlströms.

Ett paket innehöll en bok som jag jättegärna vill läsa men som jag tror att jag har glömt att jag har beställt som recensionsex.

Det enda rätta

Det är boken ”Det enda rätta” av Susanne Boll. Boken kommer från Damm förlag. Jag blev nyfiken på Susanne Boll efter att ha läst en novell av henne.

Sista paketet innehöll en överraskning. Det kom en bok från B. Wahlströms som jag inte hade beställt. Sådant är alltid spännande.

Carlstensveckan

Boken heter ”Carlstensveckan” och är skriven av Johanna Schreiber. Det ska bli kul att läsa en debutant igen. 🙂

 

I tisdags kom det två nya noveller från Novellix.

 

Det var novellerna ”Det sällsamma fallet Benjamin Button” av F. Scott Fitzgerald och ”Johnny Panic och drömbibeln” av Sylvia Plath. Det dumma är att jag redan har läst Fitzgeralds novell fast på engelska för någon månad sen.

 

I onsdags delade Bokon ut Dan Browns ”Da Vinci-koden” som e-bok gratis. Jag laddade hem den trots att den inbundna utgåvan ligger någonstans på vinden i någon låda och redan är läst.

Da Vinci-koden

 

I fredags kom det ett recensionsex från Rabén & Sjögren.

Cirkus Caramba – Eldslukarmysteriet (Cirkus Caramba, #1)

Det var första delen i den nya serien ”Cirkus Caramba” av Åsa Rosén. Boken heter ”Cirkus Caramba – Eldslukarmysteriet”.

 

Kommentera

