Asrins resa fortsätter

Resan till tidens slut (Speglarnas hemlighet, #2)

Titel: Resan till tidens slut
Författare: Erika Vallin
Serie: Speglarnas hemlighet, #2
Förlag: B. Wahlströms
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 223
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)

 

Återigen får vi träffa Asrin, Lima och Max. Den här gången är det sommarlov och de är på väg till Limas mormor och morfar i Cornwall. Där börjar ett nytt äventyr med sorgliga och spännande inslag. De träffar Spindelkvinnan, blir jagade av Alliansen och vandrar runt i Paris på spegeljakt.

 

Det här är andra delen i serien ”Speglarnas hemlighet” av Erika Vallin. Första delen heter ”Flickan vid glastornet”. Här kan ni läsa min recension av den boken.

 

Mina tankar

Den här boken är minst lika bra som förra delen. Det händer saker hela tiden. Boken blir liksom aldrig långtråkig eller långsam. Man dras med i allt som händer och sker.

 

När jag läste förra boken fick jag en känsla av att den var inspirerad av Harry Potter. I den här refereras det konkret till ”Harry Potter och den flammande bägaren”. Det var lite roligt.

 

Det enda negativa jag kan komma på att skriva om boken är att den innehåller en del irriterande korrfel som stör läsningen. Det hände några gånger att jag fick läsa om meningen några gånger innan jag hängde med på vad det egentligen skulle stå.

 

Sammanfattningsvis kan man säga att det är en otroligt bra, spännande, medryckande och sorglig bok. Den är lite av en allt-i-ett-bok. 🙂

 

Jag vet inte vad mer jag kan säga om boken mer än att jag älskar den och tycker att alla ska läsa den.

 

Jag längtar till nästa del som är den sista i trilogin. Det är i den striden utspelar sig, tror jag.

 

Tack för en superbra bok och serie, B. Wahlströms och Erika Vallin!

Kommentera

