Bokbloggsjerka 24-27 maj 2013

 

Den här veckan ställer Annika följande fråga i bokbloggsjerkan:

Brukar du läsa om böcker? 

Det händer ytterst sällan att jag läser om böcker. Det kommer ju så många intressanta nya böcker hela tiden att man knappt hittar tid för att läsa om de som var bra. De enda som jag har läst flera gånger är Harry Potter 1-4 och ”Te trataré como a una renia” av Rosa Montero.

 

Harry Potter 1-4 har jag läst om när det har kommit en ny del alternativt när jag skulle se någon av filmerna för att vara uppdaterad med berättelsen. Men jag har fortfarande inte tagit mig igenom del 6 och 7.

 

”Te trataré como a una reina” (”Som en drottning”) av Rosa Montero har jag läst två gånger. Första gången var som kurslitteratur i en spanskkurs jag läste på Högskolan i Skövde och sen läste jag den igen inför C-uppstatsen i spanska på Göteborgs universitet.

 

4 thoughts on “Bokbloggsjerka 24-27 maj 2013”

  1. Precis som du skriver gjorde jag med, inför varje Harry Potter-film så läste jag om någon av böckerna för att hålla mig uppdaterad! 🙂

Kommentera

