Majläsningen

Så var det återigen dags att sammanfatta en månads läsning. Den här gången är det maj som gäller.

 

Så här såg månaden ut i siffror:

Antal lästa böcker: 7
Antal oavslutade böcker: 1
Antal sidor: 1 493
Antal recensionsex: 8
Antal lästa på svenska: 8
The Chaos Challenge: 6

 

Så här såg månaden ut i bilder:

Den svarte riddaren (Den magiska trädkojan, #2)
Mystiska mumier (Den magiska trädkojan, #3)
I fyra par skor
Resan till tidens slut (Speglarnas hemlighet, #2)
Carlstensveckan
Cirkus Caramba – Eldslukarmysteriet (Cirkus Caramba, #1)
Tredje tecknet
Vi är inte sådana som i slutet får varandra
Eko av natt

 

Månadens sämsta bok måste ju bli den jag inte avslutade, ”Eko av natt” av Stina Nilsson. Det var inte någon bok för mig. Men om jag måste välja sämsta boken bland de som jag faktiskt avslutade så får det bli ”Carlstensveckan” av Johanna Schreiber. Den fick en svag trea för att den var så löjlig i början.

 

Månadens bästa bok får bli ”Vi är inte sådana som i slutet får varandra” av Katarina Sandberg. Den var så förvånande bra. Det var en sådan där bok som man hade otroligt svårt att lägga ifrån sig.

 

Inför junimånad:

I juni hoppas jag få betat av en hel del av recensionsexen som ligger i läshögen och väntar på att bli lästa. Dessutom hoppas jag få läst boken som Nellys bloggbokcirkel på Facebook ska ha läst till 27 maj då den ska diskuteras. Vi får väl se hur det går …

2 thoughts on “Majläsningen”

Kommentera

