Pensionat Vidablicks gåta

Pensionat Vidablicks gåta

Titel: Pensionat Vidablicks gåta
Författare: Katarina Genar
Förlag: Bonnier Carlsen
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: E-bok
Sidantal: 61
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)

 

Boken handlar om Saga som skulle tillbringa början på sommarlovet hemma med sin storasyster Bea. Men Bea rymmer hemifrån till Köpenhamn och Saga blir ensam på dagarna när mamma och pappa jobbar. Samma dag som Bea rymmer ser Saga en svart katt som verkar vilja att hon följer med den. Det gör hon. Hon hamnar vid ett förfallet pensionat som hon börjar utforska.

 

Mina tankar

Det är en lågmäld men riktigt bra berättelse. Den har lite spänning och mycket vardag. Vardagen kan man lätt känna igen sig i från när man själv var liten.

 

Det är en ganska lättläst bok som riktar sig till barn mellan 9 och 12 år. Jag skulle nog säga att det är det lägre spannet som skulle gilla boken mest. Boken är inte så lång och språket är ganska enkelt. Men jag är ingen expert på att avgöra sådant.

 

Jag gillade verkligen den här boken och kan varmt rekommendera den. Jag tror även att det kan vara en bra högläsningsbok. 🙂

 

Tack för en jättebra bok, Bonnier Carlsen och Katarina Genar!

Kommentera

