Tagg: Sommarläsning

Jag gör som Bokmoster och taggar mig själv på den här enkäten.

 

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
I sommar måste jag verkligen beta av mina recensionsex som ligger i läshögen och väntar på att bli lästa så det får bli fem böcker från den högen:

  1. ”Smaragdernas bok” av John Stephens
  2. ”Rubinernas bok” av John Stephens
  3. ”Mannen från Albanien” av Magnus Montelius
  4. ”I niqab på Stureplan” av Josefin Ahlström
  5. ”Överenskommelser” av Simona Ahrnstedt

 

Smaragdernas bok (Trolldomens tre skrifter, #1)
Rubinernas bok (Trolldomens tre skrifter, #2)
Mannen från Albanien
I niqab på Stureplan
Överenskommelser

 

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Nästa del i serien ”Syskonen Baudelaires olycksaliga liv”. Jag har läst del fem och har åtta delar kvar i den serien som jag verkligen borde avsluta.

 

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Är det varmt och uppehåll kan man sitta ute och njuta när man läser.

 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
I soffan.

 

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Utav mina fem måsteläsningar så skulle jag nog säga att det blir ”Smaragdernas bok” och ”Rubinernas bok.

 

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Flickan vid glastornet” och ”Resan till tidens slut” av Erika Vallin.

 

7. Strand eller hängmatta?
Jag skulle utan tvekan välja hängmattan. Det är dock synd att vi inte har någon.

 

8. Deckare eller roman?
Det beror lite på vad jag känner för när jag ska välja en ny bok att läsa. Men oftast blir det nog roman.

 

9. Favoritgenre?
Har så otroligt svårt att veta vilken genre en bok tillhör att jag faktiskt inte vet vilken som är min favoritgenre. Kanske YA och chick-lit just nu.

 

10. Tagga 3 andra!
Jag tror tyvärr att de flesta redan har gjort den här så jag är tråkig och taggar alla som känner för att göra den!

 

One thought on “Tagg: Sommarläsning”

Kommentera

