Läsningsläget och orsaker till bokvalet

Det var lite dåligt med fantasi hos mig just nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om på bloggen. Men jag kan informera om att jag läser ”Lolita” av Vladimir Nabokov för fullt. Det är en trögläst och annorlunda bok. Jag har läst 169 av 454 sidor. Det är  37 procent enligt Goodreads räknare.

Lolita

 

Orsakerna till att jag läser den är många:

  1. Bloggbokcirkeln som jag är med i ska läsa den här boken och diskutera den den 27 juni. (För mer info kolla in Facebook-gruppen här.)
  2. Boken står med som nummer 62 på listan med klassiker som jag har tänkt att jag ska läsa under min livstid. Se här.
  3. Boken står även med som nummer 16 på listan ”30 böcker innan 30 år”. Se här.
  4. Dessutom så fick jag den här boken av min kära vän Mari i julklapp förra året så det var ju en ypperlig chans att får läst den nu. Se inlägget här.
Kommentera

