Lite bokbeställningar

I onsdags beställde jag två böcker från The Book Depository. Man kan ju säga att det var för att jag fick tillbaka på skatten då, men jag såg inte det förrän efter min beställning. 🙂

Böckerna jag beställde och nu väntar på är:

”Bliss” av Kathryn Littlewood. Det är del ett i trilogin som heter ”The Bliss Bakery”. Den andra heter ”Gluten for Punishment” och är skriven av Nancy J. Parra och är del ett i serien ”Gluten-Free Bakery Mysteries”.

 

I måndags satt jag och tittade lite på bokbloggen Boktycke. Jag såg att Anna, som skriver där, hade en utmaning som hette Episk Fantasy. Jag klickade in mig där och via kommentarerna kunde jag läsa om High Fantasy på Wikipedia. Där nämndes en bok som heter ”The Worm Ouroboros” av Eric Rücker Eddison. Jag läste sedan lite på Goodreads om den och tyckte att den verkade bra så jag letade runt lite efter den. Jag hittade den begagnad på Amazon så jag råkade beställa den.

 

Så nu väntar jag på lite nya böcker … igen. 🙂

Kommentera

