Trög läsning

Det har varit lite brist på recensioner det senaste och allt detta beror på att jag läser ”Lolita” av Vladimir Nabokov. Det är en otroligt trögläst bok måste jag säga. Det känns som att sidorna sniglar sig fram och det verkar de också göra trots att det sägs en massa och meningarna är långa och faktaberikade. Dessutom är språket i boken ganska högtravande vilket också saktar ner läsningen. Men mitt mål är att försöka läsa klart den till midsommar eller under midsommarhelgen om inte tidigare (helst tidigare) så att jag kan ta mig an andra roligare böcker som väntar på att läsas.

Lolita

 

Kommentera

