Nytt i bokhyllan v. 24 2013 – del 3

Då var jag in och surfade lite på Dito och Adlibris idag igen …

Det resulterade i några inköp. Det blev fyra noveller från Dito för de kostade bara 9 kr/st.

Ankomst
Krafsar och vill hem
Nu är det jul
Plock, plock

 

Det blev två noveller av Carolilne L. Jensen, ”Ankomst” och Plock, plock”, ”Krafsar och vill hem” av Amanda Hellberg och ”Nu är det jul” av Viktor Rydberg och Selma Lagerlöf. Den sistnämnda innehåller tydligen tre noveller.

 

Från Adlibris köpte jag två böcker som jag har suktat efter ett tag.

Mannen som glömde sin fru
En ovärdig dotter

Det var ”Mannen som glömde sin fru” av John O’Farrell och ”En ovärdig dotter” av Justine Lévy. Den sistnämnda är översatt av en gammal kurskompis till mig, Alexandra Dumas. 🙂

 

Nu får jag nog lägga band på mig själv ett tag för bokhyllorna, även den digitala, är ganska fulla.

Kommentera

