Jag gick till biblioteket …

Det var längesen jag besökte vårt bibliotek. Men idag tog jag mig en sväng dit för att jag har blivit så sugen på att läsa en bokserie som jag inte hade hemma.

 

Jag gick till avdelningen för ”Barn och Unga”.

 

Där tittade jag först i fel hylla.

 

 

Men sedan hittade jag rätt. Med mig hem följde hela sex böcker.

 

Det var böckerna i serien ”The Spiderwick Chronicles”, hela serien och första boken i  ”Beyond the Spiderwick Chronicles”. Författarna till böckerna heter Tony DiTerlizzi och Holly Black.

Jag lånade alltså ”Vättar i väggen”, ”Stenens öga”, ”Lucindas hemlighet”, ”Järnträdet”, ”Mulgaraths vrede” och ”Najadens sång”. Dessutom beställde jag de två andra i serien ”Beyond the Spiderwick Chronicles”: ”Ett jätteproblem” och ”Ormkungen”. Så jag bör få dem någon gång i nästa vecka.

 

Orsaken till att jag blev sugen på att läsa de här böckerna var för att jag på Goodreads såg att min kära vän Mari hade läst hela serien ”The Spiderwick Chronicles”.

 

Min tanke är att jag skulle pausa lite i ”Lolita” av Vladimir Nabokov som jag håller på att läsa för den är så trögläst och istället hoppa emellan med några av de här lättlästa böckerna. 🙂

 

Kommentera

