Biblioteksbesök igen …

Igår bar det av till biblioteket igen för böckerna som jag beställde förra veckan hade kommit in. Det märkliga var att det var inte bara två böcker som följde med hem …

 

… utan fem. Dessutom beställde jag tre och så skulle de kolla upp om de kunde få tag i sex andra böcker!?

Hur gick det här till? Jo, dum som jag är (läs: boknörd som jag är) så har jag fått för mig att jag vill läsa de gamla böckerna om Agaton Sax. Jag har inte läst någon av dem förut men har nu av någon outgrundlig anledning fått för mig att läsa dem. Grejen var den att det skulle ligga åtta av böckerna i den serien (de är elva) i magasinet, men de hittade bara de två första i serien. Del tre, fyra och fem visste jag att de inte skulle ha utan att de skulle bli tvungna att beställa hem från ett annat av kommunens bibliotek. Men de andra sex skulle verkar ha försvunnit ur magasinet och de enda som har del sex var ett skolbibliotek som har stängt nu på sommaren. Biblioteksdamen som jag pratade skulle dock kolla upp om de kunde hitta de andra delarna på andra bibliotek som de kunde beställa hem dem från nu i sommar så vi får väl se hur det går. Jag håller tummarna. 🙂

Böckerna som faktiskt följde med mig hem den här gången var: ”Ett jätteproblem” av Holly Black och Tony DiTerlizzi, ”Ormkungen” av Holly Black och Tony DiTerlizzi, ”Arthur Spiderwicks fälthandbok över vår sagolika omgivning” av Holly Black och Tony DiTerlizzi, ”Agaton Sax klipper till” av Nils-Olof Franzén och ”Agaton Sax och den ljudlösa sprängämnesligan” av Nils-Olof Franzén.

Kommentera

