Stenens öga

Stenens öga (The Spiderwick Chronicles, #2)

Titel: Stenens öga
Författare: Tony DiTerlizzi, Holly Black
Serie: The Spiderwick Chronicles, #2
Förlag: Rabén & Sjögren
Typ: Bibliotekslån
Format: Inbunden
Sidantal: 109
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Seeing Stone
Översättare: Carla Wiberg
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar nummer två i Spiderwick-serien och man får åter följa syskonen Grace. Den här gången blir Simon bortrövad av paddtroll. Jared och Mallory måste rädda honom, men de kan inte se oknyttet.

 

Mina tankar

Den här boken var bättre än del ett i serien. Det kan vara för att det hände mer i den här och att den fick mig att tänka på Harry Potter med tanke på alla konstiga djur som dök upp. Det var även mer fart och fläkt i den här eftersom den handlar om en jakt på att hitta Simon vid liv.

 

Det hela blir till ett ganska hemskt äventyr med tanke på vilka monster de träffar på när de kan se den osynliga delen av världen.

 

Det är en lättläst bok som nog även skulle passa bra som högläsningsbok.

 

Jag gillar den, som sagt, mycket på grund av likheterna med Harry Potter (som jag älskar).

 

Jag kan varmt rekommendera boken.

Kommentera

