Rosa elefanter

Rosa elefanter

Titel: Rosa elefanter
Författare: Karin Brunk Holmqvist
Förlag: Storyside
Typ: Bibliotekslån
Format: Ljudbok
Speltid: 5 timmar 37 minuter
Lyssnat på språk: Svenska
Uppläsare: Johan Rabaeus
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar om Selma och Arthur som bor på den skånska landsbygden med en gård och höns. De är ett äldre par med barn och barnbarn. På gatan har grannens barn precis flyttat in. Hon heter Disa. Första intrycket av henne är att hon är flummig och en ungdom, men oj vad fel man kan ha på en av de två punkterna. Boken handlar om en mordgåta, ett försvinnande, ett par nycklar och en mans oförmåga att göra saker helt rätt.

 

Mina tankar

Jag trodde att den här boken skulle vara mycket bättre än vad den var eftersom pappa sade att han hade hört att författaren ska vara rolig och bra. Men jag tycker den här boken hade ytterst få stunder av humor, alltså stunder som fick mig att skratta. De gånger jag faktiskt skrattade tror jag, till stor del, var tack vare Johan Rabaeus roliga röstförvrängningar för de olika karaktärerna i boken.

 

Men, men gillar man lågmälda berättelser om hur äldre kan livas upp på äldre dagar och deras livliga fantasi så är det här boken man ska läsa.

 

Jag tänkte att jag ska ge författaren en chans till med en av böckerna som jag köpte till pappa för ett tag sen. Men det får nog dröja ett tag innan jag läser den för hittills är jag inte imponerad av den här författaren, tyvärr.

 

Kommentera

