Juniläsningen

Så har juli börjat då är det hög tid att sammanfatta hur läsningen i juni såg ut. Det såg helt okej ut faktiskt trots att det var en bok som stoppade upp all läsning.

 

Så här såg det ut i siffror

Antal böcker: 8
Antal sidor: 1 245
Antal e-böcker: 1
Antal ljudböcker: 1
Antal recensionsex: 2
Antal bibliotekslån: 3
Antal egenägda: 2
Antal lästa på svenska: 7
Antal lästa på engelska: 1
Klassiker: 2
30 böcker innan 30 år: 1
Återta bokhyllan!: 2
The Chaos Challenge: 1

 

Så här såg läsningen ut i bilder

Tisdagskvinnorna
The Little Prince
Pensionat Vidablicks gåta
Vättar i väggen (The Spiderwick Chronicles, #1)
Stenens öga (The Spiderwick Chronicles, #2)
Lucindas hemlighet (The Spiderwick Chronicles, #3)
Rosa elefanter
Lolita

 

Sammanfattande kommentarer

Då ska vi se. Det blev som sagt en hel del böcker den här månaden. Många av dem var dock lättlästa barn-/ungdomsböcker, men ändå. Problemet den här månaden var att när jag väl började med ”Lolita” av Vladimir Nabokov så stannade läsningen av nästan helt eftersom det var en otroligt trögläst bok. Det tog flera veckor att läsa den och till slut blev jag tvungen att lägga in andra böcker för att motivera mig att läsa mer i den.

 

Månadens bästa bok: Det var helt klart ”Tisdagskvinnorna” av Monika Peetz. Det var en mysbok samtidigt som den var smärtsam och allvarlig. Den var superb helt enkelt.

Månadens sämsta bok: Det var helt klart ”Lolita” av Vladimir Nabokov. Hade det inte varit för att den var med både på listan ”30 böcker innan 30 år” och ”Klassiker” så hade jag aldrig läst klart den.

 

Efter att ha  blivit klar med ”The Chaos Challenge” i maj (jag kom upp i 20 punkter då), så försöker jag nu fylla ut alla punkterna tills slutdatumet för utmaningen som är nyårsafton. I juni lyckades jag fylla på med en punkt så jag har bara 14 punkter kvar.

Kommentera

