Arthur Spiderwicks fälthandbok över vår sagolika omgivning

Arthur Spiderwicks Fälthandbok över vår sagolika omgivning

Titel: Arthur Spiderwicks fälthandbok över vår sagolika omgivning
Författare: Tony DiTerlizzi; Holly Black
Förlag: Rabén & Sjögren
Typ: Bibliotekslån
Format: Inbunden
Sidantal: 124
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: Arthur Spiderwick’s Field Guide to the Fantastical World Around You
Översättare: Carla Wiberg
Utmaningar: The Chaos Challenge, #23
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus

 

I boken kan man läsa allt om alla oknytt som finns i vår omgivning. Texten är även illustrerad med bilder och Arthurs anteckningar.

 

Mina tankar

Det var en helt okej bok. Men det kan bli lite långtråkigt att bara läsa djurbeskrivningar hela tiden. Det är en bra bok att ha bredvid när man läsa själva Spiderwick-serien. Jag rekommenderar dock inte att man gör som jag och läser den i ett sträck efteråt.

 

Jag blev dessutom väldigt förvånad när det dök upp en oöversatt mening bara så där.

 

Kommentera

