Ett jätteproblem

Ett jätteproblem (Beyond the Spiderwick Chronicles, #2)

Titel: Ett jätteproblem
Författare: Tony DiTerlizzi; Holly Black
Serie: Beyond the Spiderwick Chronicles, #2
Förlag: Rabén & Sjögren
Typ: Bibliotekslån
Format: Inbunden
Sidantal: 163
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: A Giant Trouble
Översättare: Carla Wiberg
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: AdlibrisBokus, CDON

 

SPOILERVARNING! Det här del två i serien ”Beyond the Spiderwick Chronicles” så jag kan omedvetet råka avslöja något ur del ett och även ur serien ”The Spiderwick Chronicles”!

 

Boken handlar om Nick och Laurie. Den börjar med att de får lektioner om jättar av Seringe Jack. Boken fortsätter med att jättarna vaknar och börjar slåss med varandra. Det resulterar i enorm förstörelse. Dessutom tycker gamla bekanta upp med mycket dåliga nyheter..

 

Mina tankar

Den här var klart bättre än del ett i serien. Det var mer handling och spänning i den här delen. Det jobbiga var slutet. Det får mig att direkt vilja kasta mig över tredje och sista delen i den här serien. Det ska jag också göra …

 

Jag kan varmt rekommendera boken och hela serien för såväl målgruppen, barn mellan 6 och 9 år, som vuxna. Den är jättebra!

Kommentera

