Tre sommarprat senare

Jag fick lyssnat på Mikael Niemis, Kristian Gidlunds och Jonas Gardells sommarprat igår medan jag påbörjade surfplattans kläder.

Så här gick stickningen till en början.

 

 

Men på tredje försöket gick det bättre. Jag har inte kommit så långt, men det tar sig.

 

Jag måste säga att jag gillade Mikael Niemi bäst av de tre. Han kändes mest naturlig. De andra två verkade nästan läsa innantill i det de sade. Det var otroligt olika ämnen de de tog upp men ändå så var Niemi bäst.

 

Niemi tog upp anekdoter ur sitt liv. Sådant gillar jag väldigt mycket. Hans fokus låg på hur man berättar.

 

Delar av det Gardell pratade om hade jag hört förut. Det tror jag att han sade när han var med i Babel någon gång förra året.

 

Gidlund pratade om döden vilket är ett allvarligt ämne och det gjorde han bra. Men jag vet inte om jag vill hylla honom lika mycket som många andra verkar ha gjort.

 

Nu ska jag fortsätta min stickning och se vad det finns mer att lyssna på av sommarpratarna. Det här var ju första gången som jag på allvar lyssnade på sommarpratare. 🙂

One thought on “Tre sommarprat senare”

  1. Jag har aldrig lyssnat på så många sommarpratare som detta året, har jag mitt jobb att tacka för då det är rätt ensamt 😉 Hittills gillar jag Gardell och Liv Strömquist mest. Liv hade jag inte en susning om vem hon var eller vad jag kunde förvänta mig och då hade jag heller inga förväntningar, så min hyllning kan ha berott lite på det.

Kommentera

