I niqab på Stureplan

I niqab på Stureplan

Titel: I niqab på Stureplan
Författare: Josefin Ahlström
Förlag: Månpocket
Typ: Recensionsex från förlaget
Format: Pocket
Sidantal: 323
Läst på språk: Svenska
Utmaningar: The Chaos Challenge #33
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 
Boken handlar om Christoffer Sandberg med frun Mia och dottern Isabelle. En sommar när han är hemma själv för att Mia och Isabelle är ute på landet köper han en avsugning av en prostituerad hemma i Stockholm. Han blir tagen av polisen och pressen får nys om det hela. Han gör allt för att Mia inte ska få veta något. Det är upptakten till den här boken.

 

Mina tankar

Det här var tyvärr en otroligt tråkig bok. När jag läste om den verkade den jättebra men efter att ha börjat läsa den förverkligades inte mina förväntningar. Jag funderade flera gånger på att inte läsa klart den. Men trots allt så gjorde jag det. Slutet var inte heller det så upphetsande.

 

Jag irriterade mig en hel del på att det var citationstecken som satt fel och lite sådana små korrfel. Det som ändå irriterade mig mest var att författaren verkar ha slängt in engelska uttryck på alla möjliga ställen där jag personligen hellre skulle ha sett att hon använde de svenska motsvarigheterna. Det såg mest löjligt ut att det dök upp ord som ”mint condition”, med flera.

 

Ska man läsa boken är det bäst att man inte har för höga förväntningar på den. Då kanske man till och med tycker att den är bra.

 

Jag kan kort och gott säga att den var tråkig.

Kommentera

