Badjävlar och böcker i Varberg

I tisdags bar det av till Varberg. Vi skulle se Badjävlar – Sommar standup med Björn Gustavsson, Johan Rheborg, Fredrik Lindström, Magnus Betnér, Peter Apelgren och Henrik Schyffert. De var minst lika bra som förra året.

 

De flesta var bättre än förra året förutom Apelgren som jag tyckte var lite småtråkig. Temat för i år, i stora drag, var 50-årskris och skilsmässa.

 

Här är några bilder ifrån kvällen:

 

Vi sov över på ett hotell i Varberg eftersom det inte gick något tåg hem så sent på kvällen.

 

På onsdagen handlade vi lite och tittade i affärer och på torget innan vi åkte hem. Under tisdagen hade vi snubblat in i en affär som var en slags outlet som sålde böcker och filmer. Där hade jag spanat in några böcker som jag ville ha. De inhandlades under onsdagen. Jag hade siktet inställt på Stephen King, men det slank även med en barnbok. 🙂

 

Böckerna var ”Varsel”, ”Lida”, ”Död zon” och ”Carrie” av Stephen King och ”Mr Wilderbanks djurpark” av Petrus Dahlin. Alla kostade 39 kr/st. 🙂

 

Dessutom hittade jag en bok för 25 kr på Bokia i Varberg.

Tvillingarna Thornthwaites testamente

Boken heter ”Tvillingarna Thornthwaites testamente” och är skriven av Gareth P. Jones. Jag har länge velat läsa den så jag tvekade inte att slå till.

 

One thought on “Badjävlar och böcker i Varberg”

Kommentera

