Top Ten Tuesday

 

Jag har missat två veckor men nu kör vi igen.

Top Ten Tuesday är tagen från bloggen The Broke and The Bookish och tanken är att man varje tisdag ska göra en lista på tio böcker med ett visst tema som föreslås på den nämnda bloggen.

 

Den här veckan ska man lista tio favoritbörjan/-avslut på böcker.

 

Min lista blir tyvärr kort för jag kan inte komma på så många. Men här är den:

 

1. ”Enduring Love” av Ian McEwan. Det inledande kapitlet på den här boken är så sjukt vackert skrivet trots den hemska händelse som utspelar sig. Jag har läst den på engelska och tittat lite snabbt på den svenska översättningen och jag måste säga att den är mycket bättre på originalspråket, engelska. Tyvärr ligger den här boken på vinden i någon låda så jag har ingen möjlighet att citera den.

 

Sen har jag som sagt svårt att komma på fler trots att jag har funderat en massa på det här. 😦

Kommentera

