Svarta varelser och röda ögon …

Förvriden

Titel: Förvirden
Författare: Frida Arwen Rosesund
Förlag: Mörkersdottir Förlag
Typ: Recensionsex från förlaget
Format: Pocket
Sidantal: 271
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

 

Boken handlar främst om Moa som fyller tio år. Hon försvinner på sin födelsedag och är kommer tillbaka men hon är förändrad. Donnie är 17 år och en dag försvinner han. Tio år tidigare försvann Jonas på sin 17-årsdag. Alla barnens försvinnande har ett samband och föräldrarna är förtvivlade utom en …

 

Mina tankar

Det här ska enligt det mesta jag har läst om boken vara en skräckis. Men jag kan inte säga att jag blev så rädd. Antingen så är jag avtrubbad efter alla övernaturliga serier jag har sett under tonåren eller så var inte boken så skrämmande. Jag vet verkligen inte vilket som stämmer. Man får helt enkelt läsa boken och se vad man själv tycker.

 

Det är en annorlunda bok som är skriven ur många olika personers perspektiv så det blir lite rörigt i början innan man hänger med i hur händelserna och tiderna kopplas ihop.

 

Jag har lite blandade känslor efter att ha läst den här boken. Den var bra men jag funderade emellanåt på om jag verkligen skulle läsa klart den. Jag gjorde ändå det för i del två kom den igång på allvar och jag ångrar inte att jag läste klart den. Men den var skum på något sätt. Det är bara svårt att sätta fingret på vad som gav mig den känslan.

 

Något som jag dock irriterade mig på var att formateringen var lite skum emellanåt. Vissa meningar hade väldigt långa mellanrum till nästa ord för de började på nästa rad. Sen var det en del avstavningar som inte skulle vara med för hela ordet hamnade ändå på samma rad. Dessutom var det några stavfel här och där. En del gånger hade det blivit helt fel ord så man fick fundera lite innan man kom på vad det skulle vara.

 

Trots allt detta så kan jag ändå rekommendera boken om man gillar skräck. Den är läsvärd. 🙂

 

Tack för en annorlunda läsning, Mörkersdottir förlag!

 

Kommentera

