Dödskallens gåta

Dödskallens gåta (Stora skräckens gränd, #5)

Titel: Dödskallens gåta
Författare: Tommy Donbavand
Serie: Stora skräckens gränd, #5
Förlag: Rabén & Sjögren
Typ: Bibliotekslån
Format: Häftad
Sidantal: 137
Läst på språk: Svenska
Originalspråk:  Engelska
Originaltitel: Scream Street – Skull of the Skeleton
Översättare: Gudrun Samuelsson
Mitt betyg: 

 

SPOILERVARNING! Det här är del fem i serien ”Stora skräckens gränd” så jag kan omedvetet råka avslöja något ur tidigare delar!

 

Den huvudlöse ryttaren flyttar in till Stora skräckens gränd. Men han blir av med sitt huvud och Hans Höghet Otto gör en Ottostein (tänk Frankenstein). Ottos syster Ottilia dyker upp och hon är värre än Otto, men hon kör med Otto.

 

Boken är spännande och fartfylld som vanligt. Berättelsen tar oväntade vändningar flera gånger och man blir kastad från ett ställe till ett annat på någon sekund. Sådant gillar jag verkligen. Jag gillar även att den här berättelsen känns annorlunda jämfört med mycket annat som tar upp vampyrer, mumier och varulvar med mera.

 

Jag kan varmt rekommendera boken och hela serien till alla. 🙂

Kommentera

