Ninjornas natt

Ninjornas natt (Den magiska trädkojan, #5)

Titel: Ninjornas natt
Författare: Mary Pope Osborne
Illustratör: Sal Murdocca
Serie: Den magiska trädkojan, #5
Förlag: B. Wahlströms
Typ: Recensionsex från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 74
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Magic Tree House #5 – Night of the Ninjas
Översättare: Manieri Communications
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

SPOILERVARNING! Det här är del fem i serien ”Den magiska trädkojan” så jag kan omedvetet råka avslöja något ur tidigare delar!<

 

M (Morgana) är i fara och måste ha Hannas och Viktors hjälp. De måste hitta fyra ting. Första stället de letar på är Japan. De träffar på ninjor och får en snabblektion i att våra ninja.

 

Det är en spännande bok. Dessutom är den lättläst. Den passar utmärkt för barn som nyligen har lärt sig att läsa. De kan läsa den här själva om de vill.

 

Efter förra delen i serien kunde man tro att serien var slut. Men jag visste att det fanns fler delar och nu här de påbörjat ett nytt deläventyr i och med att de måste hitta fyra ting för att rädda Morgana. Det får mig att vilja läsa åtminstone tre böcker till i serien för jag tror att det är det som krävs för att de ska hitta de tre andra tingen och rädda Morgana.

 

Jag kan varmt rekommendera boken. Läs den. Det blandas in fakta så man lär sig något också. 🙂

Kommentera

