Dennis hemlighet

Dennis hemlighet

Titel: Dennis hemlighet
Författare: David Walliams
Illustratör: Quentin Blake
Förlag: B. Wahlströms
Typ: Recensionex från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 164
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Boy in the Boy
Översättare: Barbro Lagergren
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Dennis är en tolvårig kille som gillar att spela fotboll och läsa Vogue. Vogue-delen går inte så bra hem hos hans pappa.

 

När Dennis träffar Lisa börjar han även att prova klänningar …

 

Även den här boken av Walliams var sisådär (se min recension av ”Stinkis”). Den får en svag trea för att den blev lite bättre mot slutet. Men på något sätt infriades inte mina förväntningar på den då hade jag ändå sänkt dem en del efter att ha blivit besviken på ”Stinkis”. Men jag tror ändå att ett barn skulle gilla boken.

 

Ämnet som tas upp i den känns i alla fall mycket aktuellt och viktigt att belysa.

 

Kommentera

