Mat och en livslång vänskap

Larma, släcka, rädda i Rosengädda (Rosengädda, #2)

Titel: Larma, släcka, rädda i Rosengädda
Författare: Emma Hamberg
Serie: Rosengädda, #2
Förlag: Piratförlaget
Typ: Recensionsex från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 414
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

SPOLERVARNING! Jag kan medvetet eller omedvetet råka avslöja saker som har hänt i ”Rosengädda, nästa!”!

 

Tessan renoverar stationshuset i Rosengädda. Det ska bli hennes restaurang. Men hon är helt plötsligt så trött och hon börjar bli tjock…

 

Vilken bok! Den var sjukt svår att lägga ifrån sig. Det är nästan svårt att sätta ord på känslan den ger en. Det är en sträckläsningsbok. Jag fullkomligt älskade den. Den är charmig, mysig, händelserik, hysterisk och mycket, mycket mer. Den påminde mig lite om ”Vattenmelon” av Marian Keyes.

 

När man läste den här boken var man nästan konstant hungrig för det pratades om mat väldigt mycket. Det mesta lät fruktansvärt gott också. 🙂

 

Den här boken var så mycket bättre än förra boken (”Rosengädda, nästa!”). Jag hoppas verkligen att det kommer en fortsättning för jag vill läsa mer om Tessan, Rosengädda och ungens sköna familj.

 

Språkmässigt är boken bra skriven och korrekturläst för jag reagerade inte på några konstigheter förutom att jag fick lärt mig ett nytt ord tarva. Det har jag aldrig läst eller hört förut. 🙂

 

Den här boken ger verkligen mersmak. Jag vill läsa mer av Emma Hamberg.

 

Tack för en helt underbar bok, Piratförlaget och Emma Hamberg!

One thought on “Mat och en livslång vänskap”

  1. Kan enbart hålla med dig.
    Jag som haft svårt att läsa en hel bok sista 2 åren, jag bara slukade den. Så jag ser också fram emot nästa…hälsar svärmor.

Kommentera

