Ett biblioteksbesök senare …

Idag gick jag till biblioteket för jag har blivit sugen på att läsa serien ”Amulet” av Kazu Kibushi efter att Bella på Bellas Bok pratade så varmt om den serien. Helst vill jag läsa den på engelska så jag hoppas verkligen att biblioteket kan hjälpa mig att hitta den. De har den nämligen bara på svenska. Men vi får väl se.

 

När jag ändå var där lånade jag lite böcker.

 

Det blev del ett till fyra av serien ”Araminta Spookie” av Angie Sage och del ett om Luka Korp av Jan Kjær.

 

Angies böcker heter ”Mitt spökhus”, ”Svärdet i grottan”, ”Grodnappad” och ”Vampyren. Jans bok heter ”Den stora jakten”. Jag blev lite sugen på att läsa dessa efter att ha surfat runt på Adlibris och sett vad andra har handlat ihop med t.ex. Amulett-serien.

 

Dessutom beställde jag en del böcker. Så vi får väl se när de dyker upp.

Kommentera

