Hämtade beställda böcker

Igår fick jag meddelande från biblioteket att en del av de böcker som jag beställde i onsdags hade kommit. Jag hade tyvärr inte tid att hämta dem igår, men idag var jag iväg och gjorde det. Otroligt nog gick jag bara in och hämtade böckerna UTAN att låna andra böcker. Men så var det ju ganska många böcker jag hämtade också.

 

Nattens barn

Det var hela åtta böcker som låg och väntade på mig. Det var hela serien ”Nattens barn” av Benni Bødker. Böckerna heter ”Vampyrfesten”, ”Blod är liv”, ”Draktecknet” och ”Ondskans grav”.

 

Det förtrollade slottet

Sen var det de fyra som är översatta till svenska av Peter Gotthardts serie ”Det förtrollade slottet”. Böckerna heter ”Svart magi”, ”Magisk kärlek”, ”Giftiga planer” och ”Dödlig törst”. Det finns tydligen 12 stycken böcker i den här serien. Men jag gissar att biblioteket inte har dem eller kan fjärrlåna dem på danska så jag får väl nöja mig med att läsa dessa fyra så länge så får vi väl se om de andra kommer på svenska någon gång i framtiden.

 

Del ett, ”Svart magi” har jag redan läst. Jag behövde ju något sällskap till lunchen eftersom maken inte var hemma. Så recension på den kommer imorgon bitti. 🙂

 

Kommentera

