Uncommon Stockholm

Uncommon Stockholm

Titel: Uncommon Stockholm
Författare: Blandat
Redaktör: Erik Nordlander
Förlag: Laurella & Wallin förlag
Typ: Recensionsex från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 211
Läst på språk: Engelska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

I den här boken har flera olika personer skrivit lite om sitt Stockholm. De skriver om det atypiska med Stockholm.

 

Det är svårt att ge ett samlat omdöme till en bok som innehåller så många olika texter av flera olika skribenter. Men jag ska göra mitt bästa …

 

Tyvärr tycker inte boken var så jättebra. Den kändes tråkig och sisådär  i slutänden. Jag kom på mig själv flera gånger med att sitta och tänka på annat när jag läste den. Det är ju inte ett gott tecken.

 

Men det fanns ändå några texter som var intressanta. De tog upp saker och platser som jag helt har missat de gånger jag har besökt Stockholm. Men tyvärr övervägde de tråkigare delarna. 😦

 

Dessutom irriterade jag mig lite på språket i en del av texterna. Det kändes kantigt på något sätt. Man kan nästan säga att det kändes som att skribenten inte riktigt v kände sig hemma i att skriva på engelska, vilket var synd för det drog nog ner mina tankar.

 

Men, men jag kan ju säga att det är en annorlunda bok. Den ger ett annat perspektiv på en storstad som många ändå är välbekant med (åtminstone bland svenskar). Vill man kan man absolut använda den som någon slags reseguide när man besöker Stockholm annars går det alldeles utmärkt att bara läsa den rakt upp och ner och titta på bilderna (det gjorde jag). Man får ändå en känsla för staden trots allt.

 

Trots alla mina tyvärr tackar jag Laurella & Wallin förlag för en annorlunda bok.

 

Kommentera

