Tematrio – Tegelstenar

 

Den här veckan vill Lyran att vi ska berätta om tre minnesvärda tegelstenar.

 

Min trio ser ut så här:

  1. ”Pestens tid” (den oavkortade versionen) av Stephen King. Det är 10-15 år sen jag läste den här men jag minns att jag tyckte mycket om den. Den var lite läskig emellanåt. Men otroligt bra. Jag kan varmt rekommendera den om man gillar skräckisar. 🙂
  2. ”En amerikansk myt” av James Ellroy. Det var säkerligen ungefär lika längesen som jag läste den här. Men jag minns att den var helt otroligt bra. Jag hade svårt att lägga ifrån mig den. Den handlar om mordet på Kennedy, Jimmy Hoffa och lite sådant.
  3. ”Harry Potter och Fenixorden” av J.K. Rowling. För att inte välja ”Brott och straff” som många verkar ha gjort tar jag den här. Det del fem i serien om Harry Potter. Det är faktiskt så långt som jag har orkat läsa av serien. Det har inte blivit av att jag har läst de sista två delarna än. Delvis beror det på att den här delen var så tung (över 1 000 sidor) och det var så mycket som skulle förklaras och så vidare att den faktiskt är den tråkigaste delen i serien (hittills) enligt min åsikt. Men den är ändå väldigt läsvärd särskilt om man tänker läsa hela serien.
One thought on “Tematrio – Tegelstenar”

Kommentera

