Amulet del 2

The Stonekeeper’s Curse (Amulet, #2)

Titel: The Stonekeeper’s Curse
Författare: Kazu Kibuishi
Illustratör: Kazu Kibuishi
Serie: Amulet, #2
Förlag: Scholastic
Typ: Bibliotekslån, serieroman
Format: Häftad
Sidantal: 219
Läst på språk: Engelska (=originalspråket)
Utläst: 15 september 2013
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

SPOILERVARNING! Det här är del två i serien ”Amulet” så jag kan medvetet och/eller omedvetet råka avslöja något som har hänt tidigare!
Emily, Navin och robotarna kommer till staden Kanalis. Där träffar de doktorn som vet hur deras mamma ska räddas. De träffar även Leon Redbeard. Alverna anfaller dem och intar deras hus. De får träffa motståndsrörelsen. Emily, Leon och Miskit letar efter frukten som ska rädda mamman och alverna är dem hack i häl.
Än en gång är spänningen på topp. Jag försöker läsa så fort att jag nästan missar delar av händelseförloppet. Det är ju så spännande och jag vill veta hur det går.
Det är mycket magi och övernaturliga varelser. Dessutom oväntade samarbeten som blandas in i berättelsen.
Jag kan varmt rekommendera boken särskilt om man har läst del ett.
(På svenska heter den här delen ”Stenväktarens förbannelse”.)

Kommentera

