Amulet del 3

The Cloud Searchers (Amulet, #3)

Titel: The Cloud Serachers
Författare: Kazu Kibuishi
Illustratör: Kazu Kibuishi
Serie: Amulet, #3
Förlag: Scholastic
Typ: Bibliotekslån, serieroman
Format: Häftad
Sidantal: 199
Läst på språk: Engelska (=originalspråket)
Utläst: 15 september 2013
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

SPOILERVARNING! Det här är del tre i serien ”Amulet” så jag kan medvetet och/eller omedvetet råka avslöja något som har hänt tidigare!

 

Mamma är räddad. Nu är Emilys uppgift att rädda hela Alledia-världen. De måste hitta beskyddarrådet med de andra stenväktarna i Cielis. Men staden sägs ha försvunnit. Man tror att rådet har gömt den bland molnen. De måste hitta den.

 

Strålande fortsättning på serien. Den här delen var dock snäppet tråkigare än de första två delarna. Men den var jättebra. Det ska bli kul att läsa vidare om Emily nu när hon ska lära sig mer om stenen.

 

Det hemska är dock att serien tar upp plötsliga försvinnanden/dödsfall utan uppföljning. Det är ju trots allt en barnbok så jag hade gärna sett lite mer förklaringar till vad som hände med de som försvinner/dör.

 

Än en gång kan jag varmt rekommendera boken.

 

Jag bara måste säga att jag tyckte att bilden på staden Nautilus påminde en hel del om Diagon Alley i Harry Potter.

Nautilus

 

(På svenska heter boken ”Molnsökarna”.)

Kommentera

