Top Ten Tuesday – höstens läslista

Jag får nog nästan döpa om de här inläggen till något som har med onsdag att göra bara för att jag nästan aldrig får skrivit dem på rätt dag.

 

 

Top Ten Tuesday är tagen från bloggen The Broke and The Bookish och tanken är att man varje tisdag ska göra en lista på tio böcker med ett visst tema som föreslås på den nämnda bloggen.

 

Den här veckan ska man lista 10 böcker som man har i läshögen för hösten 2013. Här är min lista utan inbördes ordning:

  1. ”The Last Council” och ”Prince of the Elves” av Kazu Kibuishi (det är ju de sista två delarna i serien ”Amulet”)
  2. ”Samlingen” av Petrus Dahlin och Lars Johansson
  3. ”Eldsandarnas ö” av Michelle Paver
  4. ”Blodsmagi” av Tessa Gratton
  5. ”Halvblod” av Sofie Trinh Johansson
  6. ”Läsarna i Broken Wheel rekommenderar” av Katarina Bivald
  7. ”Vi måste sluta ses på det här sättet” av Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo
  8. ”Jag är så jävla easy going” av Jenny Jägerfeld (kommer ut när som helst)
  9. ”Fördelarna med en kollaps” av Jonathan Tropper (kommer ut i oktober)
  10. ”Alvernas rike” av Patrik Bergström (kommer ut i oktober)

 

One thought on “Top Ten Tuesday – höstens läslista”

  1. Nummer 7, 8 och 9 vill jag också läsa! Blodsmagi tyckte jag blev lite för inriktad mot en yngre målgrupp så jag hade svårt att ta till mig den.. Men ska bli intressant att förhoppningsvis relativt snart läsa din recension av den 😉

Kommentera

