Jag gick till biblioteket …

… i tron att jag bara skulle lämna tillbaka en bok som jag läste ut igår. Men nej, då. Med mig hem följde hela TRE böcker. Hur gick detta till?

Jag har läst några recensioner de senaste dagarna på böcker av Shaun Tan så det var tre av hans böcker som följde med mig hem. Ja, ja sådant händer ibland. Här är i alla fall böckerna.

Ankomsten
Det röda trädet
Borttappad

”Ankomsten” ska tydligen vara en bilderbok för vuxna medan de andra två, ”Det röda trädet” och ”Borttappad”, är bilderböcker för barn.

 

En annan irriterande sak var att jag cirka en timma efter att jag hade lämnat biblioteket fick två meddelanden om att jag har två böcker att hämta på just biblioteket. Ja, ja det får bli ett projekt för imorgon. 🙂

One thought on “Jag gick till biblioteket …”

Kommentera

