Bokmässan dag tre

Dagen bjöd på ännu fler trevliga träffar med nya bekantskaper eller snarare bekantskaper från Twitter och bloggar. Idag träffade jag bland annat Linda som bloggar på Litteratur Magazinet, Metta som bloggar på Kulturloggen, med flera.

 

Idag fick jag faktiskt skjuts in till mässan av mina föräldrar de skulle till Frölunda så det passade alldeles utmärkt. 🙂

 

Det var en katastrof lång kö vid huvudingången men jag kom på att man kunde gå in via hotellobbyn och där var ingen så det gick snabbt och smidigt. Väl inne gick jag till The Book Corner och köpte Caitlin Morans ”Moranthology”.

 

Dagen började med ett bra seminarium som hette ”Systrar i brott” med de två systrarna som står bakom pseudonymet Claude Izner. Systrarna heter Liliane Korb och Laurence Lefèvre. Efteråt fick jag första delen i deras serien om Hugo Legris signerad. Jag köpte boken igår redan för att vara förberedd. Det har kommit ut fyra delar hittills på svenska men det finns redan 12 delar på franska och fler ska det inte bli.

 

 

Efter detta gick jag lite nere på golvet och inhandlade lite böcker bland annat.

 

Den var det dags för ett seminarium om den danska författaren Karen Blixen. Seminariet hette ”Karen Blixen: den främmande förförerskan”. Det var ett ganska tråkigt seminarium, tyvärr.

 

 

Sen var det dags att träna lite spanska igen. Seminariet hette ”Smutsig realism i Colombia” och var helt okej.

 

 

Efter det skulle jag egentligen lyssnat på ett seminarium om tysk humor men jag var för hungrig så jag letade efter lunch och den blev väl lite sisådär idag. Det blev kyckling- och pastasallad.

 

 

Efter maten bar det av till en av de jättestora hörsalarna för att lyssna på Caitlin Moran i 45 minuter. Seminariet hette ”Dickens med tuttar”. Hon var rolig som vanligt och efteråt signerade hon boken jag köpte på förmiddagen ”Moranthology”.

 

 

Sen hade jag lite mer golvtid så jag gick runt lite planlöst och tittade i montrar i vänta på att dagens sista seminarium skulle börja.

 

Sist ut för dagen var ”Att överleva, klämd mellan stormakterna” med Sofi Oksanen. Det var superintressant och jag vill kasta mig över hennes böcker. Men jag har ingen av dem … än.

 

 

På det sista seminariet träffade jag på Nene Ormes igen. Jag fick boken ”Udda verklighet” signerad. Boken köpte jag tidigare under dagen, mer om det i ett senare inlägg. 🙂

 

Kommentera

