Bokbloggsjerka 4-7 oktober 2013

 

Den här veckan ställer Annika följande fråga i bokbloggsjerkan:

Berätta om en ”bokmiljö” som du har besökt alternativt gärna skulle vilja besöka. Naturligtvis är det även okej att ta upp fiktiva miljöer om du vill det!

 

Jag kan faktiskt inte minnas att jag har besökt någon bokmiljö …

 

Nej, vänta lite. ”Vindens skugga” av Carlos Ruiz Zafón utspelar sig i Barcelona och där har jag varit. Jag hade besökt staden före jag lyssnade på boken så många av platserna kände jag igen när de beskrev. Jag minns inte riktigt när den utspelar sig men jag har för mig att inbördeskriget nämns i något sammanhang och det var 1936-1939 så bokens handling utspelar väl sig under första halvan av 1900-talet kan man kanske säga. Det betyder att allt inte såg likadant ut när jag såg det som det beskrevs i boken. Men många platser var välbekanta. 🙂

 

Dessutom har jag en fiktiv bokmiljö som jag gärna skulle vilja besöka och min gissning är att många kommer att nämna/har nämnt den. Jag vill besöka Hogwarts, såklart! Den skolan verkar ju vara hur mysig som helst.

2 thoughts on “Bokbloggsjerka 4-7 oktober 2013”

Kommentera

