Amulet del 4

The Last Council (Amulet. #4)

Titel: The Last Council
Författare: Kazu Kibuishi
Illustratör: Kazu Kibuishi
Serie: Amulet, #4
Förlag: Scholastic
Typ: Bibliotekslån, serieroman
Format: Häftad
Sidantal: 209
Läst på språk: Engelska (= originalspråket)
Utläst: 6 oktober 2013
Mitt betyg:  <
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, The Book Depository

 

SPOILERVARNING! Det här är del fyra i serien ”Amulet” så jag kan medvetet och/eller omedvetet råka avslöja något som har hänt tidigare!

 

Emily, hennes familj och vänner anländer till Cielis. Där får familjen följa med men v’ännerna slängs ut på gatan. Redbeard tycker att något verkar fel/konstigt. Emily ska genomgå ett sista test för att bli en del av rådet. Men något stämmer inte …

 

Vilken bok! Vilken berättelse! Jag älskar den här serien. Det är en otroligt bra bok. Man får som läsare veta mer och mer om hur Alledia byggdes, såg ut förr, ser ut idag och kanske kommer att se ut i framtiden. Jag slänger mig över nästa del i serien för att få veta vad som ska hända här näst.

 

Jag kan varmt rekommendera boken och hela serien!

Kommentera

