Kroppstjuvarna

Kroppstjuvarna (Kapten Prometeus, #2)

Titel: Kroppstjuvarna
Författare: Benni Bødker
Illustratör: Lars Gabel
Serie: Kapten Prometeus, #2
Förlag: Bokförlaget Hegas AB
Typ: Bibliotekslån
Format: Inbunden
Sidantal: 75
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Danska
Originaltitel: Kaptajn Prometeus nr 2 – Kropsrøverne
Översättare: Marie Helleday Ekwurtzel
Utläst: 6 oktober 2013
Mitt betyg
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

SPOILERVARNING! Det här är del två i serien ”Kapten Prometeus” så jag kan medvetet och/eller omedvetet råka avslöja något som har hänt tidigare!

 

Kapten Prometeus och Mats sitter och övervakar staden från sitt hustak. Under tiden berättar Prometeus om sin tid i den interplanetariska armén. Snart ser de dvärgen Tomas, doktor Calamaris närmaste man. Han är på väg till rymdcentret och måste stoppas …

 

Illustrationerna är än en gång riktigt häftiga. Berättelsen är aktionfylld och spännande. Den passar säkerligen utmärkt för den tänkta målgruppen, barn från 10 år. Språket är lagom svårt och det är bra blandning mellan illustrationer och text. 🙂

 

Jag tror även att vuxna skulle gilla den. Jag menar jag är ju vuxen (åldersmässigt åtminstone, till sinnet vet jag inte) och jag gillar den. Den rekommenderas varmt.

Kommentera

