Inga regler

Inga regler (Luka Korp, #2)

Titel: Den stora jakten – inga regler
Författare: Jan Kjær
Illustratör: Jan Kjær
Serie: Luka Korp, #2
Förlag: Bokförlaget Hegas AB
Typ: Bibliotekslån
Format: Inbunden
Sidantal: 102
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Danska
Originaltitel: Menneskejægeren: Uden regler
Översättare: Leif Jacobsen
Utläst: 8 oktober 2013
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

SPOILERVARNING! Det här är del två i serien ”Luka Korp” så jag kan medvetet och/eller omedvetet råka avslöja något som har hänt tidigare!
Luka vandrar ensam på jakt efter en ny läromästare. Han träffar på en kylig tjej vid namn Selina som försöker döda honom …
Det är en bra och spännande berättelse. Det är intressant att de har lagt in faktarutor i texten den här gången. I förra boken låg faktan sist i boken. Det kändes bättre att läsa faktan närmare sitt sammanhang
Det är en bok som jag varmt rekommenderar till barn som vuxen. Den tänkta målgruppen är barn från 10 år och de kan lätt läsa boken själva. Men man kan även ha den som högläsningsbok om man känner för det.
Jag kan knappt vänta tills jag får läsa tredje och sista delen i serien. Jag vill läsa den nu, men den är inte utgiven än.

Kommentera

