All Hallow’s Read 2013 (ändrat till Skräckläs 2013)

I måndags startade Nelly på Nellons bokblogg en temaläsningsperiod och bjöd in alla som ville vara med. Jag har inventerat lite i min recensionsex-hylla och hittat en del böcker som kan passa in på temat skräck, halloween och så vidare. Dessutom så kom jag på att de böcker jag ska läsa i Pocketlovers tre-på-tre-utmaning även passar in här så det blir lite ”två flugor i en smäll”-effekt. 🙂

 

Man kan väl säga att jag startade min ”All Hallow’s Read” först idag när jag började läsa boken ”Blodsamgi” av Tessa Gratton. Det är även en av böckerna i tre-på-tre-utmaningen.

Blodsmagi (Blood Journals, #1)

Jag har mest utgått ifrån titel när jag påstår att den passar in i temat. Det är ju blod och det är magi så det bör ju passa bra till Halloween. Eller är jag helt ute och cyklar? Då får ni hemskt gärna upplysa mig om detta. 🙂

UPPDATERING: Hashtagen #allhallowsread13 var redan tagen så vi har ändrat den till #skräckläs2013 istället.

Kommentera

