Septemberläsningen

Vi är snart i mitten av oktober. Det är hög tid att sammanfatta hur läsningen såg ut i september. Det blev faktiskt mycket läst trots bokmässan och att jag hade inlämningsuppgifter att göra.

 

Så här såg månaden ut i siffror

Antal böcker: 23
Antal sidor: 2 784
Antal e-böcker: 1
Antal serieromaner: 3
Antal bilderböcker: 3
Antal recensionsex: 2
Antal bibliotekslån: 21
Antal lästa på svenska: 20
Antal lästa på engelska: 3

 

Så här såg månaden ut i bilder

Den stora jakten (Luka Korp, #1)
Mitt spökhus (Araminta Spookie, #1)
Svärdet i grottan (Araminta Spookie, #2)
Grodnapparen (Araminta Spookie, #3)
Vampyren (Araminta Spookie, #4)
I bläckfiskens tecken (Kapten Prometeus, #1)
Forsens drottning (Halvdan Viking, #4)
Maffians ö (Marko – hemlig agent, #1)
The Stonekeeper (Amulet, #1)
Peking – Förändringarnas stad
The Stonekeeper’s Curse (Amulet, #2)
The Cloud Searchers (Amulet, #3)
Samtal med en chokladkaka
Vampyrfesten (Nattens barn, #1)
Blod är liv (Nattens barn, #2)
Draktecknet (Nattens barn, #3)
Ondskans grav (Nattens barn, #4)
Kungens sal (Katla & Knös, #1)
Dvärgarnas grottor (Katla & Knös, #2)
Alvernas högar (Katla & Knös, #3)
Borttappad
Det röda trädet
Ankomsten

Månadens bästa bok eller snarare böcker var del ett och två i serien ”Amulet” av Kazu Kibuishi. De heter ”The Stonekeeper” och ”The Stonekeeper’s Curse”. De är serieromaner men de var helt lysande.

 

Månadens sämsta bok eller snarare böcker, även här, var serien ”Nattens barn” av Benni Bødker. De heter ”Vampyrfesten”, ”Blod är liv”, ”Draktecknet” och ”Ondskans grav”. De uppfyllde inte alls mina förväntningar och var faktiskt riktigt tråkiga.

 

Det har ju som sagt gått en stor del av oktober redan och det har blivit en del läsning. Jag hoppas på att det fortsätter i ungefär samma takt för det är kul. Men största orsaken till att de senaste två månadernas läsning har gått så bra har nog till stor del varit på grund av att jag inte har kunnat träna eftersom jag har varit förkyld från och till. Oktober började ju likadant. Men jag hoppas på bättring och att jag ändå får läst en hel del. 🙂

Kommentera

