Bokbloggsjerka 18-21 oktober 2013

 

I den här veckans bokbloggsjerka ställer Annika en riktigt svår fråga:

Finns det några författare som du tycker sticker ut (eller som du beundrar mer än andra) när det gäller deras sätt att skriva?

Jag har haft svårt att komma på ett svar på den här frågan. Men jag tror nu att jag har kommit på en författare som jag tycker sticker ut. Det är Shaun Tan. Hans böcker är väldigt annorlunda. Tyvärr kanske det inte helt har med hans sätt att skriva utan snarare att han kommunicerar sina berättelser mer med otroliga bilder.

Jag kan även nämna Katarina Sandberg och hennes bok ”Vi är inte sådana som i slutet får varandra”. Språket i boken är så prefekt för själva berättelsen. Det passar jättebra ihop.

 

Jag vet inte vad mer jag ska skriva så det får bli ett relativt kort svar helt enkelt. 🙂

4 thoughts on “Bokbloggsjerka 18-21 oktober 2013”

Kommentera

