Skräckläs 2013 – hur går det?

Som ni säkert redan vet så hänger jag ju med i Nellys temaläsning som pågår mellan 7 oktober och 30 november. Nu tänkte jag att det var dags att skriva lite om hur det går med denna temaläsning, alltså en uppdatering helt enkelt.

Hittills har jag fått läst en bok, ”Blodsmagi” av Tessa Gratton. Den var även med i Pocketlovers Tre-på-tre-utmaning så det var ju bra att kunna kombinera dem.

 

I söndags påbörjade jag nästa bok i skräckläs 2013. Det var boken ”Halvblod” av Sofie Trinh Johansson. Även den är med i min tre-på-tre-utmaning (det är den sista i den utmaningen). Boken är första delen i en trilogi som heter ”Halvblodstrilogin”. Det är en riktig tegelstensbok för den är på 663 sidor. Men jag har faktiskt märkt att den går relativt lätt att läsa för jag har redan kommit 145 sidor in i boken. 🙂

Halvblod (Halvblodstrilogin, #1)

 

Igår kom jag på att för att faktiskt kunna ta mig igenom boken inom rimlig tid så vore det bra om jag åtminstone kunde läsa 40 sidor i den per dag. 40 verkade vara en lagom siffra om jag läser både till frukost och lunch. Så idag har jag börjat tillämpa den principen. Jag har redan läst dagens 40 sidor nu på förmiddagen så jag ligger bra till. 😉

Kommentera

