Bokbloggsjerka 25-28 oktober 2013

I veckans jerka ställer Annika följande fråga:

Ska du läsa någonting som lämpar sig väl för Halloween och i så fall vad?

 Jag hänger ju på Nellys event ”Skräckläs 2013” så man kan väl säga att jag redan har startat. Hittills har jag läst ”Blodsmagi” av Tessa Gratton och just u håller jag på med ”Halvblod” av Sofie Trinh Johansson. ”Halvblod” är en väldigt tjock bok (663 sidor) så jag lär hålla på med den i någon vecka eller så till. Jag har nästan kommit till hälften nu.

Problemet skulle jag väl säga är att jag inte tycker att ”Blodsmagi” eller att ”Halvblod” är så jätteskrämmande det är snarare att temana i böckerna passar in i Halloween. ”Blodsmagi” handlar om blod och magi som titeln säger och ”Halvblod” handlar om vampyrer, halvblod, blod och sådant. Personligen är jag kanske så avtrubbad att jag missar skräcken i dem men jag vet inte.

Däremot tänkte jag ta mig an ”Samlingen” av Petrus Dahlin och Lars Johansson efter ”Halvblod”. Det är del två i deras serien som heter ”The World of Voodoo”. Den tror jag är mer skrämmande med tanke på att den första var en riktigt rysare emellanåt. 🙂

 

Så ja, för att fatta mig kort så ska jag väl läsa lite som lämpar sig för Halloween när jag kommer till ”Samlingen”.

 

(Ursäkta det mycket röriga svaret. Jag vet inte varför jag satte mig med det här så här på fredagskvällen när jag börjar bli lite lagom trött.)

10 thoughts on “Bokbloggsjerka 25-28 oktober 2013”

  1. Skräck är ju kanske olika för olika personer, i alla fall så blir vi ju rädda av olika saker. Själv gillar jag mest den psykologiska skräcken. Splatter göre sig icke besvär 🙂

  2. Skräckläs 2013 låter ju som en riktigt passande utmaning så här års. Har fullt upp med jordenruntutmaningen och alla andra böcker i läshögen men något att komma tillbaka till nästa år kanske? Men jag ska surfa runt bland deltagaran i årets variant och försöka hitta lite tips.

  3. Jag hade planerat att vara med på Nellys event tills jag insåg att jag inte hade några passande böcker hemma och inte tänkte beställa hem några heller då jag behöver plöja igenom de böcker jag har hemma.

Kommentera

