Lite bokrelaterat trots allt

Igår var vi i Göteborg och Mölndal hela dagen. På vägen in till Göteborg såg jag en bil med registreringsskylten ”Min Bok”. Det var jäkligt synd att jag inte hade mobilen i handen och kunde fota den. Men sånt är livet.

Det blev lite shopping faktiskt men det var inte bokrelaterat. Vi åkte ut till Handarbetsshoppen på Hisingen för att köpa garn. Jag tänkte virka alternativt sticka en sittpuff. Men som vanligt så följde det med lite mer än vad som var tänkte från början.
Det här ska förhoppningsvis resultera i en virkad sittpuff till slut.

Detta hoppas jag blir en stickad tubhalsduk inom en snar framtid.

Min käre man kom på att han ville ha en stickad alternativt virkad slips så det här kanske kan bli något sådant.

När vi åkte spårvagn in mot stan igen såg jag äntligen var Stadsbiblioteket hade flyttat. Det såg fint ut det lilla jag såg av det. Tyvärr låg mobilen än en gång i väskan så jag hann inte fota.

Efter lunch och lite affärstittande åkte vi till mina svärföräldrar i Mölndal. Där vankades det mat och mums till efterrätt. Svärfar fyllde ju år så det var ett litet firande. 🙂

Hos svärföräldrarna hittade jag en bok som jag vet att mamma gärna vill läsa och även jag så jag fick låna med mig den hem.

Kriget är slut
Kriget är slut

 

Det var Morgan Allings bok ”Kriget är slut”. Jag har hört mycket positivt om den. Men mamma får läsa den först eftersom jag just nu sitter mitt i tegelstenen ”Halvblod”. 🙂

Kommentera

