Lite bokbeställningar på G

I förra veckan kom det ett trevligt mejl från The Book Depository med 5 % rabatt på böckerna i min önskelista. Jag kunde inte motstå det så jag beställde två böcker som jag faktiskt samma dag hade lagt till på listan.

Coraline
Page by Paige

Det var boken ”Coraline” av Neil Gaiman med filmomslaget och serieromanen ”Page by Paige” av Laura Lee Gulledge. Nelly har skrivit att den sistnämnda var riktigt bra. Dessa böcker skickades igår så de lär väl dyka upp i ett inlägg när de har anlänt någon gång nästa vecka.

 

Idag fick jag ett ryck och råkade beställa tre böcker från Adlibris. Det blev de här:

Stora boken om stickning
Stora boken om virkning
Berättelser från Engelsfors

De två första böckerna, ”Stora boken om stickning” och ”Stora boken om virkning”, kände jag vore bra att ha hemma särskilt om jag på allvar ska börja sticka och virka. Båda böckerna är skrivna av Margaret Hubert. Den tredje boken, ”Berättelser från Engelsfors”, har jag pillat på flera gånger de senaste veckorna eftersom den är en del av Adlibris höstrea så den kostar bara 49 kr. (Rean gäller bara till 1 november.)

 

Problemet är att jag aldrig vill betala frakt så jag försöker att beställa flera böcker samtidigt så att jag kommer upp i en summa över 99 kr. Det är egentligen ganska korkat för det gör att det hela ofta blir dyrare än om jag bara skulle betala 10 kr i frakt som är det lägsta. Men, men den här gången hittade jag ju böcker som jag gärna ville ha så då fick det bli en liten beställning. Nu hoppas jag verkligen att de är bra också. 🙂

 

Kommentera

